I made this widget at MyFlashFetish.com.

NATASYAH ELZA RAIZUL HASNI

Tuesday, December 28, 2010

PERSAHABATAN KAMI ADALAH KEKAL ABADI

Salam, actually dah lama nak buat sebuah cerita tentang persahabatan K.A.M.I. dengan bermulanya dari saya iaitu Natasyah Elza, NursyafiQah Anissa, NurAdibah, Atiqah zawani, Nuramirah, Nursuhaida.Cerita tentang kami sangat seronok coz kami dah lalui semua peristiwa yang sangat perit dan memberi pengajaran bagi setiap kehidupan kami.
Tahun demi tahun,kita semakin berusia dan ia membuatkan kita menjadi matang dan berfikiran waras tanpa ada sebuah imaginasi yang karut. Dengan adanya fikiran yang matang dan berpelajaran, kita mampu mengubah sesuatu yang kita inginkan dan mengecapi impian yang dahulu kala kita idamkan. :) Kami tahu apa yang kami ingin kecapi. Semuanya bermula dengan
teman ataupun lebih dikenali dengan Kawan biasa sehingga menjadi satu persahabatan yang teguh dan terjalin rapat sehingga sekarang. Satu perkenalan bermula daripada zaman
persekolahan - Tadika - Sekolah Rendah - Sekolah Menengah seterusnya peringkat University... Tajuk kami cuma 1 tapi kami lebihkan kepada senda gurau yang boleh menyebabkan kami bertengkar dan berselisih pendapat. Kami berbeza dan ini memang unik. Saya suka perbezaan kami :)
Nama dia Nuramirah,saya panggil dia sebagai miia or mioy,peliks but ehehee..Seorang yang teguh
pendirian tetapi kalah dengan perkataann *pleaseeee sayang!! ehehee... sentiasa memberikan pendapat yang bernas,but sumtimes suka mengarah2 org.huh..tidak mudah putus asa, sentiasa memberikan saya motivasi dan apa yang
diingini pasti dapat dengan usahanya, sangat bagus sayang..kadang2 saya ingin menjadi seperti dia tapi huh,kita berbeza sayang..i nak badan u..tapi u kecik sangat, takut patah..eheehe..Saya tidak suka bersms but budak nie lain,dialah RATU sms..uhuuu..sntesa bersms,malah bila nk makan pun sms ngn sapa2 entah.kami suka bergambar.bagi kami,setiap gambar itu adalah sesuatu yang berharga yang xdapat diimbas kembali.Saat2 nak bergambar tuh memang kecoh skali, snap 1, nak lagi dan lagi dan lagi..sampai lah kami penat, yang teruk nya kami xpernah nk penat.Menajubkan!! mcm model tapi memang kami model tok hp sendiri.ehehee... Pencinta yang setia tapi dia dah dikecewakan, so,dia kata nak enjoy dulu baru bercinta~ good for u!! tapi suka sangat tukar2 pasangan. n saya dah pening n kadang2 lupa juga cerita pasal llki yang sebelumnya.. nak minta maaf k sayang.. but u memang pandai dalam semua hal. Pelajaran memang saya tabik separuh hormat.ngee~ gurau jer lah..biologi,kimia, fizik, akaun suma dia sapu bersih. Saya nak jadikan dia sebagai idola agar saya rajin belajar dan teguh pendirian.Thanks sayang kerana dah hadir dalam hidup saya, btw,kami kenal sejak dari form 3
kalo xsilap.dia baru pindah dari Tawau.Teringat pula tyme kita lepak2 kat pondok sekolah dulu, nk tunjuk yang kita nie adalah senior tahun akhir masa tuh. Best juga mengurat abg2 menengah rendah & atas dulu. tyme perhimpunan kita paling bising..xboleh kena panas kan.mesti nak merungut..ehehe.. ingat kat padang besar skola, kantin, blakang skola, tangga sbelah class ujung n paling riuh rendah kat TOILeT...(jumpa kat toilet lepas rehat k) ehehee... tyme pjK..bnyk kenangan tyme tuh... sekarang kita lain2 kolej :'( tapi saya xpernah rasa kesepian, kamu semua sentiasa ada untuk saya bila saya perlukan. I LOVE U SAYANG!!

Nie adalah NurAdibah aka Deebot atau saya selalu panggil dia budak gemuk..ehehe..SAYANG!! i miss u
so much :'( bila nak balik sabah. Baliklah, saya rindu kamu sangat2..Dah xingat kami ka? Nie yang gemuk gedempol nie adalh my best sistz yang ke-2..yang paling cute dan yang paling suka buat bising, xleh nk diam..asyik membebel ja.tyme yang sesuai nak berhenti bercakap adalah tyme dia tidur.. :) saya suka sangat nak dekat dengan budak nie,coz dia suka sangat bagi saya tersenyum & ketawa xberhenti2,bila sedih dia yang hiburkan kami walaupun dia sendiri berada dalam kesedihan.Saya suka semangat yang ada dengan my sayang nie. Kami suka berhiibur dan suka sangat berjalan :) masa lapang kami dihabiskan dengan bercakap tentang masa depan, BF, Gossip, Makan, n Tidur!! ehehe.. kami suka bercakap,bila kami semua berkumpul,memang bising. mcm kat rumah kenduri pula. Tempat kami berkumpul selalunya kat BeaT cafe,kopitiam dapur ayah(side blakang)ehehe , mcD, Kfc, n rumah(kadang2 dorg datang rumah saya):) family kami kenal malah kami ada hubungan keluarga yang rapat. Kisah cinta yang menyedihkan dengan berakhir dengan sebuah perkahwinan(bukan dia yg kawin tapi pasangan yang tidak setia). Memang sedih bila salah seorang daripada kami jadi mcm nie.yalah,bercinta ngn orang lain tapi kawin ngn orang lain. tapi mungkin bukan jodoh yang sesuai. Saya percaya dan yakin bahawa Allah SWT akan bagi sistz yang terbaik untuk masa hadapan.insyallah. Teguh dengan pendiriannya yang semula jadi. Seorang yang fashionable, up to date punya orang. semua gossip dia tau.. i sayang u sistz. bila saya diimbas kembali, dia tidak pernah sedih depan kami. Tidak pernah menjadi pendiam, tapi akhir2 nie bila masalah dah selesai, muncul masalah yang baru. Dan sekarang dia menjdai pendiam..Bila balik sabah, dah mula kecoh 1 papar..ehehee... i loike ur style sayang.!! bila 1st kenal ngn dia nie, agak sombong cikit but lama2 ok lah. enjoy n boleh dikatakan tidak pernah menyesal kenal ngn budak gemuk nie. I LOVE U SAYANG!!! muaaahxoxo :)

Sayang, its me NATASYAH ELZA BINTI RAIZUL. Tuan punya blog nie!! ehehee... saja nak
menyemak kat page nie.. kalo korang nak tahu dia adalah adik yang paling bungsu daripada kakak2 yang sebelum nya,walaupun lahir pada pertengahan bulan (03/05/1991) dia tetap paling manja antara yang lain!!
ahahaa... cukup membanggakan :) anak bungsu daripada 2 orang. 2 lelaki dan saya seorang sahaja perempuan. Saya cukup bersyukur walaupun xada kakak n adik, saya telah di anugerahkan kakak2 yang baik n mulia budi bahasanya :) Telah melanjutkan pelajarannya di University Tun Abdul Razak, Kota Kinabalu. Dengan jurusan Foundation Of Management selama 1 tahun Setengah tetapi menghabiskan hanya dalam tempoh 1 tahun. Seterusnya menyambung pelajarannya lagi ke tahap ijazah pertama iaitu Bachelor Of Management :) Masih berada di KOlej yang sama dan ia agak bosan juga duduk di satu tempat yang sama. Ingin terbang ke satu arah yang berbeza tapi tengok lah dulu.. mcm malas pula jauh dari family. Xbiasa jauh dari family. Saya akan belajar bersungguh2 supaya dapat mengubah nasib keluarga saya, dan menjadi orang yang diHormati Kelak.amin.Usaha saya adalah daripada Sokongan anda semua.,Hopefully kamu doakan saya!! Saya seorang yang last minute bila buat kerja tapi apa yang penting saya akan teruskan kerja yang saya buat sehingga selesai, dan puas hati :p Suka sangat mengacau orang, terutama orang yang saya rapat dan tahu perangai saya bagaimana saya berkawan. Seorang pelatih dari PLKN Tambunan, Keningau. (kod 084 Delta/Dorm 7) Orang yang paling rapat dengan saya sekarang adalah Ieta Shahadan berasal dari Kuala Lumpur(kL) dan sekarang belajar kat Kedah bahagian Multimedia, erm, rasanya lah.ehehee.. Bila seseorang yang tidak mengenali saya, dorg akan mengatakan saya seorang yang sombong dan pendiam. Duduk dalam dunia sendiri. Hellloooo..kenyataan nya adalah TOLONG SAPA ATAU TEGUR SAYA!! ok. saya xsuka orang cakap belakang(mengumpat) tak kesah pun, saya tidak perlukan pandangan orang yang sebegitu.Saya bahagia dengan apa yang saya ada sekarang, malah lebih bersyukur dan berdoa akan dapat yang lebih daripada ini :) ngee~ amin. Saya seorang yang sensitives, mudah mengeluarkan air mata bila saya dikecewakan, lebih2 lagi apabila dimarah atau terkejut. Saya seorang yang panas baran(rasanya xperlu bgtau tapi untuk pengetahuan umum) alhmdulillah saya dapat mengawalnya atas nasihat Kekasih Hati saya :) saya hafal dah skrip* sayang, jangan guna hati tapi guna akal k,nie lah kelemahan kita bila kita guna hati tanpa fikir apa yang akan terjadi seterusnya.. . ~saya sayang keluarga, kawan dan Cinta Hati Saya (Harun Mufadzal).

Nursuhaida :) aka bibiy wazazkiy. my sistz yang pemalu dengan semua orang lebih2 lagi berdepan ngn lelaki terutama sekali dengan llki yang dia suka :) i ingat lagi tyme ujung tahun high school. ehehee...jumpa depan class bgi gambar yang telah disimpan since 2 or 3 tahun, xbrapa nk ingat, jumpa dengan jantung yg berdebar2..Mempunyai ramai adik-beradik dan mungkin dia adalah anak yang bungsu juga,sory kalo salah.ehehe.. Kampung bibiy xjauh dari kampung saya, cuma perlukan beberapa minit,lebih kurang 10 minutes la, Selalu lepak kat class atau dataran skolah :) atau kantin..... koperasi menjadi tempat kami menghabiskan duit belanja dengan membeli eskrim atau roti2 yang budak2 suka makan.eheheh.., malah dia juag suka sangat ketawa:)
ahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahahahaaa!!!
xpandai berhenti2.. but syok jugak. ramaii llki suka kat dia tapi setia konon ngn satu..ehehe... suka sangat menyimpan perasaan!! xlah loser sangat tapi seakan2..uhuuu... kami selalu melawat class sebelah. ktorg citer2 n tyme kokum, xpernah masuk class tyme berkumpul nk bincang sesuatu activity. Kami buat benteng kami sendiri, Saya akui yang saya tidak lah serapat manaa pun dengan bibiy tapi saya bangga ada kawan yang selalu tanya khabar saya setiap pagi b4 ,masuk class. Sekarang bibiy masuk politeknik kat kk tuh..jauh sangat
sampai kami jarang nk jumpa. tapi saya sllu call tyem crdt free dulu..ehehee.. Seorang yang periang, kuat ketawa. Bila dia ketawa memang menakutkan, sampai sebelah class dengar dia ketawa. Pembersih, pantang kalau ada kotor cikit kat mana2 mesti nak bersihkan juga. Saya suka bila dia pakai contact lenses, Sweet sangat. Mata yang lebih menyerlah daripada muka.ehehee... :) macam kucing.. meeooowwwwwwww!! Bila marah muka akan menjadi merah :) Fokus dengan sesuatu bila mengerjakan keraj yang diberikan. Suka sangat jalan2 dan lepak2.

SAYANG :) nie NUrsyafiQah Anissa aka anis atau pepe Melati, dan
samantha,ehehehe. i miss u so much, nak minta maaf sangat2 kat kamu sebab dah mungkiri janji :'( I've got my own reason knapa saya mungkiri. saya suka tengok dia apabila dalam keadaan stress, coz nmpk sexy. Dia akan stress bila menyelesaikan math & addmath..uhuuuu..Nie adalah teman sepermainan semasa tadika sampai lah sekolah menengah akhir tahun :) Dia adalah orang yang paling saya rapat, kami jatuh sama2 n bangun berdiri sendiri dengan usaha yang kami kongsi. Banyak pengalaman yang sangat indah dan perit yang kami dah lalui. Saya akui juga yang antara mereka semua, dia adalah orang yang sangat memahami saya dan menjadi penjaga(guardian angel) saya diwaktu saya susah n senang, bukan senang hendak dapatkan kawan sedemikian rupa. Dia juga adalah sebab keputusan peperiksaan saya naik mendadak dengan cemerlang, walaupun tidak seperti yang diharapkan tapi saya bersyukur dengan sokongan dan tunjuk ajar yang dia berikan. Ilmu Pengetahuan tidak
datang sendiri, kita kena terokai supaya kita tahu dan belajar apa yang sepatutnya kita belajar. Saya sayang kamu. Semua perkara ktorg kongsi sehingga kami terlupa akan orang lain yang penting. Tidak semua berjalan dengan sempurna seperti yang diharapkan, tapi apa yang kita usahakan semampu yang boleh, insyallah menjadi sempurna. Kami sllu bergaduh dengan pendapat masing2 tapi kami punya hati yang 1 untuk saling maaf-bermaafan, berjalan berpegangan tangan bersama adalah 1 ikatan yang tidak pernah akan pupus dan ia sentiasa wujud dalam hati dan kenangan lampau, saya tidak pernah kehilangan nya, dia sentiasa di hati saya (kami bukan lesboO tapi kami adalah adik beradik yang tidak pernah putus ikatannya).Walaupun kami berlainan University tapi kami saling bergantung antara satu sama lain, kami berhubung melalui hand-phone or ym :) jarang nk guna ym bab belom update lagi. saya banyak salah terhadap kamu, saya harap kamu boleh maafkan saya. Hukum lah seberat apa pun,saya janji akan lalui nya kerana saya memang banyak buat salah terhadap kamu. :) I LOVE U SAYANG!! muuuaaaahxoxo. saya sayang kamu. kamu sentiasa ada dalam keadaan terang mahupun gelap, kamu menjadi inspirasi hidup dan alhmdllah saya masih disini dengan adanya kamu yang sentiasa kamu menyokong saya. saya tahu kamu sayang saya, dan saya tahu kamu tidak ingin saya jatuh lagi seperti dulu, dan saya cukup tersiksa dengan keadaan dahulu. saya mohon untuk kamu kekal disini dan jangan jauh daripada saya, kerana saya tidak ingin kamu jauh terpisah.saya sayang kamu :)

Sayang!! Atiqah Zawani..aka. tQa. dia adalah teman saya sewaktu tadika sampai lah sekarang, tapi zaman Kolej dihabiskan dengan teman2 yang berbeza. kadang2 lepas saya habis class, kami luangkan masa bersama tapi itu cuma sekali dan tidak selalu. dia cute!! n tidak ada lemak yang berlebihan seperti saya!! saya suka badan kamu :) olong berikan kepada saya sekarang..!!uhuuuu... saya mahukannya.! saya, anis n tqa,kami adalah dari kampung yang sama. Kampung yang aman damai dan jarang ada kekecohan kecuali tyme kenduri dan orang kawin.memang kecoh kampung kami..ehehe... kami suka makan. suma makanan kami makan.(yang halal only) suka bertukar2 pasangan n kadang2 menjadi seorang yang setia. reason nya adalah bergantung pada pasangannya n perangai dan sllu ketawa n senyum. *senyum itu adalah satu sedekah kan!!.. sentiasa ingin kan pendapat kami tentang sesuatu perkara yang membuatkan dia benggang n tidak tentu arah terutama dalam soal cinta. dulu lah...........xtau sekarang! ehehee.. apa yang penting dia sentiasa ada bila kita perlukan..rajin..n tersangat2 rajin bila membuat sesuatu kerja. Lucu juga kadang2 coz budak nie sllu bersikap kebudak2 kan..n suka berkawan dengan musuh sendiri.. pastu merungut!! ehehee...Sekejap berani n sekejap penakut...:| keliru kadang2.. tapi kami buat2 faham dengan situasi nya :) kami mula bersefahaman bila dia menjadi pembekal ******.eheheheee...!! gosh!! harap2 tersimpan lagi tu. Sweet bila dia nmpk serabut :) cute mama miah!! ehehee..

Dia.. Yang saya maksudkan adalah Kekasih Hati Saya yang kekal.Amin :). Lahir pada 29/feb/1988. Seorang yang Berpendirian Teguh, Bagi saya dia mempunyai Hati yang Baik dan Sempurna, walaupun xda yang sempurna. Tapi saya akan katakan Dia adalah sempurna untuk Saya :) Seorang Kekasih Juga merangkap sebagai Teman sejati yang sentiasa DiHati :) Seperti teman rapat yang saya katakan diatas, dia juga sebahagian dalam hidup saya yang telah hadir. Seperti Allah SWt telah menghadiahkan Dia sebagai hadiah untuk Hari JAdi saya yang ke-19.Saya bersyukur sangat dapat kenal dengan lebih mendalam :) Agak bLurr sikit pic nie. Kalo nak tahu, pic nie adalah pic yang ke-2 saya ambil sepanjang kami berkenalan. Tyme nie juga dia baru balik dari kL. tidak juga coz, dah seminggu kat sini tapi baru bgi surprise. Tak palah,yang penting dapat jumpa. Yang sayangnya, dia ada belikan chocolate Black Forest tapi lupa nak bagi saya, tertinggal kat dashboard kereta. Teruja lah tuh bila jumpa saya!! ngee~ xda chocolate pun xpalah, yang penting ada Double Cheese Burger & Fries :) banyak dah kami lalui selama kami bersama. Agaknya dah 9 bulan lebih dah relationship kami nie. Insyallah berakhir dengan Sebuah Ikatan yang Dihalalkan.Kami dah bertunang :) rasmi bila kami dah bersetuju untuk Setia Menjaga antara satu sama lain, dan insyallah akan direstui oleh IbuBapa, Keluarga, Teman- teman dan Allah SWt. Kami mula kenal apabila kawan2 Kolej rancang satu Percutian DiPUlau Manukan, sempena Celebrate Birthday Kawan2 iaitu Asyraf, Ben, Azlee, HAjuan n Amy. Ben lah yang kenalkan kami berdua tyme kat Pulau tuh. Ben adalh abang angkat saya yang berumur 22 tahun. sama umur ngn Kekasih Hati saya :) Ben Best friend Harun sejak kecil lagi, membesar sama2 dan sehingga sekarang mereka dikenali sebagai pasangan GAY!! ehehee...~ gurau jak k. i love u so much sayang :) Dia sangat baik dan suka sangat buat saya ketawa dan tersenyum apabila terkenangkan kenangan kami berdua. Biasanya apabila dia balik sini, kami selalu luangkan masa bersama di Pantai.Tempat yang indah sekali dan cukup Menenangkan fikiran.Apa yang pasti Dia selalu sibuk dengan Business Family. Bila dia bekerja cukup pantas dan penuh commitment :) i like sayang!! kami xselalu jumpa, just kadang2 ja bila saya ada class. yalah ~ papar kan jauh~ ngeee!! kan sayang.. memang jauh. dekat 3 jam perjalanan.ehehe... xdalah. gurau ja. 45 minute jer! kejap kan. tapi dia axpernah nak merungut nak hantar saya balik rumah. Yalah, pandai bawa ank perempuan orang jalan. pandai juga lah hantar balik rumah kan :) Saya tidak pernah minta apa2 lebih daripada dia.Saya cuma mahukan kamu yang sentiasa ada bila saya perlukan. Saya cuma mahu itu sayang! Saya inginkan kita bersama. Jangan ada rahsia dan tolong jujur sayang. Itu dah cukup buat saya bahagia disisi kamu, Kamu juga adalah semangat saya. Saya semakin bersemangat dan inginkan kejayaan yanh cemerlang. Terima kasih sayang diatas semua sokongan dan pujian yang kamu berikan terhadap saya :) Saya ingin balas semua kebaikan kamu tapi saya tidak mampu untuk membuatnya. Kelak,saya akan cuba sedaya upaya untuk membalas semua kebaikan itu :) Salam.


~ kami adalah kami, sukar untuk di cari ganti. Malah suka untuk diimbas kembali semua kenangan ini. Kami membesar bersama-sama dan mengharungi semua suka-duka. Kami tahu cerita masing-masing malah kami juga adalah penyimpan rahsia yang paling utuh. Semua nya berlalu dengan pantas dan berlalu dengan sebuah tangisan, gelak tawa, dan kami tersenyum bila mengimbau kenangan lalu.. Ada juga perasaan malu timbul akibat terlalu emosi apabila terkenangkan perangai yang lalu. Kami sayang Kami :) Kami adalah Sebuah Cerita yang abadi Dan Kami Adalah Cinta Yang Abadi :)
Salam dan Sekian.